12 August 2009

12.8.2009




6.15 a.m: Bangun cam biasa la..mandi..solat

6.50 a.m: Hujan..pikir punyer pikir..aku decide..aku trik slimut blik smbil set alarm kul 7.30..

7.20 a.m: aku bngun sblum smpat alarm aku brbunyi..mata aku mmg xleh tido pas subuh..kecuali ari cuti la:)

Perjalanan aku untuk ari ni, sama cam hr2 yg biasa la..tggu bas..putra..monorail...Smpai2 jek kat BB..aku tak trus gi opis..singgah bli ns lemak dulu..

Budk ns lemak: pagi kak
Aku: pagi
Budk ns lemak: e'eh..cam ayat2 cinta jek..comel..hehe!!
Aku: muka jawa arab la ek..heheh!!

....aku strt pki mask ni, lbh kurang sminngu dah..tp bdk ni, br arini perasan.. Ayat- Ayat Cinta la..hehe! Masa beli ns lemak tu..smpat aku pesan, suh dia jg kesihatan n minum air msk banyak2! Kalo kita xjaga diri sndiri, sape lg la nak jaga...Korang pun kena wat benda yg sama.. Wabak H1N1 ni, semakin menggiler skrg ni! Kalo nak kluar, especially kat tmpat yg rmi org..aku sarankan baik korang pki mask..

Rimas? alaa..sekejap jek..2,3 ari dh biasa da.. Buruk? kalo dah sakit, lg buruk muka kita tu..jwpn aku, bila prkataan rimas and buruk tu disentuh dlm konteks pemakaian 'mask'..(ayt tu agk skema..hehe)

"Prevention is Better Than Cure"..ayat yg aku bg bila slh sorang staff kat sini tnya naper aku pki mask?? Malas nk jwb pnjang2..malas nk ckp yg aku ni ader asthma skit...malas nak ckp yg aku ni pentingkan ksihatan! haha..poyo..poyo! Soklan yg tak patut aku jwb sbenrnya! Tp xperla...mybe dia tak tgk brita kot..musykil2x..

Oleh itu ye kawan2..suka aku nk tekankan kat sini..."Ingat 5 Perkara Sebelum 5 Perkara"

  1. Ingat Sihat sebelum Sakit,
  2. Muda sebelum Tua,
  3. Kaya sebelum Miskin,
  4. Lapang sebelum Sempit,
  5. Hidup sebelum Mati.


* Sebelum aku akhiri posting tuk arini..jadilah salah sorang dari 900,000 org yg telah memiliki Kad Perubatan dari Prudential BSN Takaful:)






No comments: