22 April 2009

0h!! My Sister..


TAKAFULINK + MEDICAL CARD

Tak tau nak cakap macam mane..dah pesan awal2 dengan kakak untuk amik plan takaful ni..biasela, dia bagi jwpan standard.."jap la, bulan depan ke, tggu la". Aku ckp ngan dia, aku paksa dy amik plan ni, bukanlah sebab nak komisyen ke apa..tapi ni untuk diri dia gak!! Aduh..

Isnin (21/4/2009), kakak aku di masukkan Hospital..Terkejut giler, sebab dia bukan lah org yg berpenyakit..stakat demam2 tu biasa la..sampai la hari ni, tak kuar lagi.. Tgh tggu laporan Doktor..Tp Doktor ada ckp ni berkaitan masalah Jantung dia.. Aduh!!

Minggu ni, xdapat balik..next week aku blk BP. Aku boleh doa je agar akak aku tu selamat n sihat macam selalu.

Aku tak tau nak cakap betapa pentingnya ada Medical Card ni..sebab kita ni bukannya berduit..Org yg mmg kaya raya tu, tak yah cite la..DUIT takde masalahnya!! Mengikut kajian, 84% org Malaysia, tak mampu nak kuarkan RM 30,000 ke atas utk kos pembedahan. KAlo aku ada duit banyak tu pun, aku tak nak kuarkan..baik aku tunjuk Medical Card aku tu, then biar Prudential yg BAYAR!!!!

Kalau la..aku bleh paksa akak aku masuk plan Takaful ni dr dulu... Aduuuuhhhh!!!

Gambar kad kat atas tu sekadar hiasan je..sape2 yg paham je, dapat iktibar dari gambar tu.. At this moment, aku harap sngat, akak aku ada Medical Card tu!!!

No comments: